Marka inwestycji czy dewelopera? Jak zbudować świadomość marki?

Zajmując się marką inwestycji trzeba pamiętać o marce dewelopera i wszystkie działania wykonywać w jej kontekście.

Napisano DigitalBee Grudzień 5, 2021

Zajmując się marką inwestycji trzeba pamiętać o marce dewelopera i wszystkie działania wykonywać w jej kontekście. Wiadomo, że marka inwestycji to twór krótkoterminowy, chociaż i tu są wyjątki, a w przypadku wieloetapowych inwestycji – marka inwestycji może funkcjonować przez kilka lat.

Budowanie marki dewelopera to proces długofalowy, wymagający zaangażowania, cierpliwości i nakładów finansowych, za to rezultaty wynagrodzą ten wkład. Duża świadomość marki przekłada się na:

  • Zaufanie odbiorców, tym chętniej kupią produkt jeśli marka będzie im znana
  • Zbudowanie wokół marki lojalnych klientów, którzy polecają ją innym
  • Wzrost wartości marki i jej konkurencyjności, co przekłada się na większą sprzedaż i szybszy rozwój
  • Budowę bliskich relacji z klientami

Najlepiej, gdyby budowanie świadomości marki, oparte było o strategię marki, wtedy nie tylko właściciel, ale też pracownicy rozwijającej się firmy wiedzą, w którym kierunku zmierza i mogą wzmacniać jej wizerunek.

Strategia marki to nie musi być opasły dokument, wystarczy kilka stron z wytyczonymi zasadami i kierunkami działania.

Jak to zrobić? Jak zwiększyć świadomość marki?

Spójna komunikacja wizualna

Przede wszystkim bardzo ważne jest, aby komunikacja marki była spójna. Żeby logo i kolorystyka marki były spójne we wszystkich kanałach marketingowych, wtedy wzmacniamy wizerunek i świadomość marki i wpływamy na jej rozpoznawalność.

Marka dewelopera powinna być budowana metodycznie, należałoby zacząć od spisania zasad, czyli stworzenia, tzw. manualu, w którym opisujemy logo w wersji podstawowej i rozbudowanej, jego kolorystykę, czcionki, miejsce i sposób występowania w materiałach reklamowych. W manualu dobrze jest umieścić przykłady zamieszczania logo na stronach internetowych: korporacyjnej i inwestycji, reklamach na Facebooku i Googlu, social mediach, ulotkach, folderach, bannerach reklamowych, katalogach sprzedaży, ogrodzeniach inwestycji, oznakowaniach biur sprzedaży. Przy wyborze agencji reklamowej zwracajcie uwagę na to, aby oprócz projektu logo otrzymać także manual firmowy.

Im więcej elementów zostanie opisanych w manualu tym łatwiej będzie zachować spójny charakter i poruszać się po nich waszym podwykonawcom.

Logo pokazujmy jak najszczęściej, w jak największej ilości kanałów marketingów.

Aktywność w social media – to kanały, które bardzo pomogą nam we wzmocnieniu świadomości marki,

  • bądźmy aktywni
  • przyciągajmy różnorodną treścią
  • inspirujmy się innymi branżami
  • często publikujmy angażujące posty
  • twórzmy story
  • dyskutujmy z odbiorcami, zachęcajmy ich do polecania marki
  • umieszczajmy logo
  • twórzmy grupy odbiorców
  • zainwestujmy w videomarketing, to sprawi, że nasze treści będą częściej i dłużej wyświetlane

Videomarketing

Branża deweloperska to świetne pole na wykorzystanie videomarketingu, pula pomysłów zdaje się być niewyczerpana, twórzmy krótkie filmy o:

  • dniach otwartych
  • nowych inwestycjach
  • towarzyszących usługach
  • aranżacji i wykończeniu wnętrz
  • finansowaniu
  • sylwetkach opiekunów klienta.

Tworzenie materiałów video podniesie poziom zainteresowania marką i wpłynie na wzmocnienie jej świadomości. Treści publikuj w social mediach i na youtubie.

Zadbaj o PR

Przy budowaniu marki dewelopera nie zapominajmy o działaniach PR, o publikacjach na portalach na których obecna jest nasza grupa docelowa, zaplanuj serię tematów, które będziesz poruszał, pamiętaj, że treści powinny być różnorodne, nie ograniczaj się jedynie do treści sprzedażowych. Zastanów się jak możesz wspomóc lokalną społeczność, zangażuj się w artystyczne wydarzenia, wesprzyj działania ekologiczne, sprzątanie świata. Pomysłów na pewno Ci nie zabraknie.

Komunikacja z klientem

Komunikacja z klientem jest bardzo ważna, zarówno z klientem, który już u nas kupił, jak i kandydatem na klienta. Dostarcz odbiorcom treści, które ich interesują. Skąd będziesz wiedzieć jakie to treści? Notuj pytania, spisuj obawy klientów, a potem odnieś się do nich i rozwiń je w swojej komunikacji.

Wejdź w „buty klienta” i zastanów się w jaki sposób możesz ułatwić mu proces podjęcia decyzji, a potem zakupu mieszkania. Zastanów się, jakie dodatkowe usługi sprawią, że to właśnie u Ciebie będzie łatwiej kupić mieszkanie, wprowadź je w życie i komunikuj to.

Im ciekawsze będą Twoje treści, tym większa będzie rozpoznawalność Twojej marki. Do komunikacji wykorzystaj narzędzia typu freshmail, getsresponse pozwolą Ci skutecznie zarządzić bazą danych, monitorować liczbę otwarć i zainteresowanie treściami.

Targi i wydarzenia branżowe

Bądź obecny na targach, przygotuj stoisko i materiały reklamowe, rozmawiaj z odbiorcami. W takich miejscach masz dużą szansę spotkać swoją grupę docelową i wzmocnić poziom świadomości marki.

Warto uczestniczyć również w wydarzeniach branżowych, dzięki temu:

  • poznasz nowe trendy w swojej branży
  • dowiesz się co słychać u konkurencji
  • nawiążesz nowe relacje, tym samym zwiększając rozpoznawalność marki.