Influencer dla Twojej marki

Influencer marketing nie kojarzy Ci się najlepiej? Nie chcesz narażać się na skojarzenia z kontrowersyjnymi wypowiedziami albo wpadką PR-ową? Pora rozwiać kilka mitów na temat tej metody promocji, bo nadal możesz zyskać na nim wiele!

Napisano DigitalBee Marzec 5, 2021
  • MIT 1: Influencer marketing jest drogi. Wszystko zależy od tego, jakiego influencera wybierzesz. Wysokozasięgowi twórcy mają odpowiednio wysokie stawki, ale jeśli zdecydujesz się na współpracę z tzw. mikroinfluencerem (zasięgi ok. 10 tysięcy fanów), możesz zacząć nawet od barteru.
  • MIT 2: Tylko najwięksi influencerzy mogą dobrze wypromować produkt. Mikroinfluencerzy docierają do wąskiej niszy odbiorców, ale może ona być mocno zainteresowana Twoim produktem czy usługą, np. osobę promującą lokalne biznesy czy tworzącą bardzo specyficzne treści.
  • MIT 3: Współpraca z influencerami to udręka. Obecnie istnieją specjalne platformy łączące influencerów i marki zainteresowane współpracą, np. BrandBuddies albo Reach a Blogger. Możesz też uruchomić program afiliacyjny przez serwisy takie jak WeBe Partners lub Rakuten.
  • MIT 4: Nie wiadomo, czego się po influencerze spodziewać. Wręcz przeciwnie! Masz bezpośredni dostęp do treści, które dany twórca już opublikował, więc możesz dokładnie sprawdzić, w czym się specjalizuje, jakich formatów używa lub jak wyglądały wcześniejsze współprace z markami. Influencerzy to otwarte katalogi jakościowego materiału promocyjnego.

Współpraca z influencerami ma tę niepowtarzalną zaletę, że docierasz bezpośrednio do aktywnej społeczności, która zobaczy Twoje produkty czy usługi i zaangażuje się w treść w mediach społecznościowych lub na blogu. Inwestujesz niewiele, a możesz jedynie zyskać!