FQ&A

Napisano DigitalBee Październik 18, 2021

WSPÓŁPRACA

Jak wygląda współpraca z DigitalBee?

Współpracę zaczynamy od poznania potrzeb Klienta. Czasami te potrzeby są jasno wyartykułowane, a czasami należy trochę pomóc w ich określeniu. Kiedy mamy już określony cel (zwiększenie sprzedaży, zbudowanie marki), wtedy rozpoczynamy analizę strategiczną. Zadaniem strategii jest zaplanowanie szeregu działań, dzięki którym można ten cel zrealizować

Długofalowa współpraca – co to oznacza?

Jesteśmy zespołem, który dokłada wszelkich starań, aby pomóc Klientowi w rozpoznaniu celu i jego realizacji. Nie pracujemy krótkoterminowo, nie interesują nas szybkie zlecenia na ostatnią chwilę. Myślimy i działamy procesowo. Dlatego zawsze zaczynamy od strategii, która porządkuje wszystkim myślenie, a nam pozwala lepiej poznać klienta. Strategia i jej wdrażanie powinno się odbywać etapami i tego się trzymamy. Opracowujemy i wdrażamy projekty, które przynoszą wymierne korzyści naszym klientom. Warunkiem jest właściwe ich przygotowanie i konsekwencja we wdrażaniu. Na to potrzebny jest czas.

Po jakim czasie będę efekty?

Efekty działań są widoczne po kilku miesiącach. Wszystko zależy od obszaru działań, budżetu i wybranych narzędzi marketingowych. Minimum to 3 miesiące, realnie pół roku. Efekty widać nawet po wprowadzeniu podstawowych działań. My po prostu wiemy jak to rozbić.

Co to znaczy że obsługujecie wszystkie kanały dotarcia?

Nie każda firma potrzebuje szerokiego spektrum działań. Wybieramy narzędzia i optymalizujemy działania. Docieramy do potencjalnych odbiorów używając takich kanałów jak SEO, google ads, fb ads, mailingi, outdoor czy publikacje na portalach branżowych.

Na czym polega kompleksowość usług DigitalBee?

Prowadzimy projekty na wszystkich poziomach: nazwy, logotypy, strony www, tworzymy strategie oraz plany marketingowe i je wdrażamy. Często jesteśmy zewnętrznym działem marketingu dla firmy. Utożsamiamy się z naszymi Klientami i przyczyniamy się do ich rozwoju.

Co to jest obsługa agencyjna?

Tworząc kompleksowe plany dla firm w wycenie widnieje pozycja obsługa agencyjna. To wynagrodzenie dla nas za koncepcje, nadzór, dostępność, szybką reakcję na telefony i maile. To bezpłatne konsultacje dotyczące projektów. To nasz czas kiedy kreujemy niestandardowe rozwiązania dla naszych klientów.

Na jak długo podpisujecie umowę współpracy?

Umowy współpracy podpisujemy na min.3 miesiące. To minimalny czas jakiego potrzebujemy na wdrożenie podstawowych działań.

LEJEK SPRZEDAŻOWY

Co to jest lejek sprzedażowy?

Inaczej lejek konwersji to nic innego jak proces marketingowy podzielony na etapy. Na każdym etapie są inne cele i działania w konsekwencji mają one doprowadzić do od zainteresowania produktem/usługą do finalizacji transakcji, czyli skorzystania z proponowanej usługi

Czy można zamówić sam lejek a my będziemy go wdrażać?

Tak. Możemy przygotować schemat lekka z poszczególnymi działaniami, które wdraża nasz klient. Często współpracujemy z firmami, które mają działy marketingu. Szukają świeżych pomysłów, obiektywnego spojrzenia na produkt. Proszą nas o ustawienie lejka, wdrożeniem sami się zajmują.

W czym pomaga lejek? Czy jest on konieczny?

Lejek to plan działań, dzięki któremu firma wie co ma robić w danym momencie. To świetnie widać w e-mail marketingu kiedy rozdzielamy komunikację. Schemat pokazuje na którym etapie jest najwięcej działań do wykonania. To super narzędzie do organizacji procesu sprzedaży. Działania są uporządkowane. To ważne kiedy firma ma kilka produktów wdrażanych w tym samym czasie do różnych grup docelowych. Posiadając lejek nie gubimy się, kontrolujemy każdy etap.

STRATEGIA / PLAN MARKETINGOWY

Czy strategia to analiza konkurencji?

Integralnym elementem strategii jest analiza konkurencji, czasami Klientom wydaje się, że znają konkurencję, bo śledzą jej działania i próbują je naśladować. Cel naszej analizy konkurencji jest inny, my szukamy przewag konkurencyjnych, wyróżników, dzięki którym marka może być bardziej rozpoznawalna i dzięki temu zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług.

Jak badacie konkurencję?

Konkurencji przyglądamy się wielowymiarowo, zazwyczaj bierzemy pod uwagę pięć firm konkurencyjnych i analizujemy ich komunikację marketingową (strony internetowe, reklamy w sieci i w social mediach, profile w mediach społecznościowych, materiały reklamowe), kanały sprzedaży, obsługę klienta, wygląd biura sprzedaży/showroomu, ofertę, ceny, opinie w sieci i nasze subiektywne odczucia. Te samy punkty badamy w firmie zleceniodawcy i robimy analizę SWOT i wyniki porównujemy z konkurencją. Czas na wnioski, które prowadzą nas do wytycznych realizacji celu. Na tej podstawie tworzymy plan marketingowy.

Co wchodzi w skład strategii?

Strategia obejmuje audyt marketingowy naszego klienta, analizę konkurencji (zazwyczaj jest to 5 firm), analizę SWOT, wyodrębnienie i opis grup docelowych, wnioski, podsumowanie oraz strategię komunikacji a w tym dobór narzędzi marketingowych. Dodatkowo opracowujemy plan i wyceniamy wdrożenie poszczególnych działań. To obszerny dokument który zazwyczaj liczy ok. 100 stron.

Strategia i co dalej? Kto wdraża strategię?

Po opracowaniu strategii, omawiamy każdy jej punkt z naszym klientem. W opracowaniu dzielimy działania na etapy. Ważna jest kolejność wdrażanych działań. Zaczynamy od bazowych elementów np. od strony internetowej, potem kampanie reklamowe itd. Strategię najczęściej my wdrażamy w całości bądź w części. Ale jest możliwość aby klient sam dokonał wdrożenia.

Ile kosztuje strategia?

Koszt strategii obejmujący analizę 5 firm konkurencyjnych, SWOT, grupy docelowe oraz plan działań to 5 tys. zł netto.

Jak wygląda wdrażanie strategii?

Przychodzi czas na realizację planu. Po kilku tygodniach sprawdzamy czy są efekty naszych działań, jeśli nie są takie jak zakładane założenia, modyfikujemy plan. Czasami efekty współpracy widać szybko i wtedy można zrezygnować z niektórych działań, a czasami plan okazuje się niewystarczający i trzeba go wspomóc dodatkowymi działaniami. Czasami też w trakcie przychodzą nam lub naszym klientom pomysły, które realizujemy. Współpraca rozwija się zgodnie z potrzebami.